منــتــــديــات أمــــــــــــــــــــــــــيــرتــى
ازاي تعملي ميزانيه 310
يسعدنا عزيزتى الزائرة ..... الانضمام إلى أسرتنا المتواضعة ..... وأن تكونى أميرة من ضمن أميرات المنتدى ..... فاهلا وسهلا بيكى وبتواجدك الجميل معنا
ازاي تعملي ميزانيه 310.....

مع تحيات أدارة المنتدى
أمـــــــيرتى

ازاي تعملي ميزانيه 310
يسعدنا عزيزتى الزائرة ..... الانضمام إلى أسرتنا المتواضعة ..... وأن تكونى أميرة من ضمن أميرات المنتدى ..... فاهلا وسهلا بيكى وبتواجدك الجميل معنا
ازاي تعملي ميزانيه 310.....

مع تحيات أدارة المنتدى
أمـــــــيرتى

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

انت معنا ..... احلى ..امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــيرة

الرئيسيةبوابه أميرتىأحدث الصورالتسجيلدخولمركز تحميلخروج
اهلا وسهلا بيك عزيزتى الزائرة نورتى المنتدى بوجودك الجميل نتمنى ان تسجلى معنا وتكونى اميرة من ضمن اميرات المنتدى وهنكون سعداء بوجودك معنا  اذا احببتى ان تسجلى سجلى وسيتم ارسال رابط التفعيل على ايميلك الخاص واذا لم تعرفى تفعلى الرابط سيتم تفعيلك من خلاال المنتدى فى 24 ساعة ويتم تفعيلك وتكونى عضوة من اعضائنا الكرام نتمنى ان تسعدى معنا فى ظل اسرتنا المتواضعة لكم تحياتى

ازاي تعملي ميزانيه

كاتب الموضوعرسالة
امولة
مديرة المنتدى
مديرة المنتدى
امولة

الحالة الاجتماعية : متزوجة

النوع : انثى

الابراج : العذراء

ازاي تعملي ميزانيه Empty
مُساهمةموضوع: ازاي تعملي ميزانيه   ازاي تعملي ميزانيه Icon_minitime12/10/2017, 20:01

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته​
ازاي تعملي ميزانيه لكل مبتدئه smiley
اول حاجه لازم تعرفي ثوابتك الشهريه                                                                                                اللي هي كهربا وغاز و زباله ولو في امن  واحتياطي دكتور ونت ولو في تمرين للاطفال وطبعا مواصلات وطبعا لو في بامبرز  او لبن صناعي  ومنظفات وهكذا                                                                                                                                       بتحسيبهم كلهم وتخليهم علي جانب من غير ماتيجي جانب الالتزامات دي انا بقسمهم في اظرف  منفرده
دي الثوابت هنيجي بقي للباقي
طبعا عندنا 3 وجبات رئيسه فطار وغدا وعشاء هنيجي للفطار علي حسب عدد االاسره هتجيبي الفطار مثلا بيض ولبن وفول وطعميه وبطاطس هتحسبيهم ومثلا هنحاول نوفر علي قد مانقدر لكن التوفير ده مش هيجي علي صحه اولادنا ولاصحتنا
الغدا هنيجي للغدا انا هقولكم انا بعمل ايه في ظل غلاء الاسعار دي كل اسره ليها اكل بيحبوا واكل مش بياكلوا اصلا فمش هقدر اقولك اعملي كذا لا انت ادري ببيتك لكن في تكات توفير يعني ممكن تجيبي فرخه كبيره علي يومين انا مش بنحب الصدور بقسمها وراك في يوم ممكن اجيب ورك صغير معاهم والصدر بجيبوا اقطعه فيليه واعمله بانيه تاني يوم جانب باقي الاكل اياكي ثم اياكي من رمي الاكل حرام ممكن تعملي اعاده تدوير لاصناف الاكل لو لحمه باقيه ممكن تقطعيها حتت ووببصل وفلفل وتوابل وسندوتشات وتكون تاني يوم مع مايونيز مثلا والفراخ ممكن لو تتعمل في ارز وتتبل من اول وجديد وهكذا  واكلاتنا بقي الجميلبه الكشري بيسد يومين والبثاره الاكله دي اختفت مع انها جميله ولارز بالعدس مع ببيض بيسد يوم وهكذا هتشوفي 7 اكلات لاسبوع وتحطي ميزانيه لكن تراعي ان يكون فيها لحمه او فراخ ممكن يوميين والباقي كشري مسقعه وهكذا هتلاقي  اكلات الاسبوع ده عملت كذا هتكتبيه
كده ناقص علي حاجات الغدا زيت وسمن وسكر وملح وتوابل هتكتبيهم بردوا وتضفيهم علي الغدا لكن انا بجبهم شهريا وبحب اشوف اي هايبر عامل تخفيضات لكن تكون تخفيضات حقيقه  يعني ماتكونيش بتجيبي السكر 8 جنيه من السوبر ماركت تلاقي هايبر كاتب نخفيض وتمنه 10 وتجبيه ماتنساقيش ورا الاعلانات والتخفيضات الوهميه تام
العشا بقي انا ممكن يتبقي اكل في الغدا ينفع عشا ممكن استغله و المتبقي من الفطار وده السايد في معظم البيوت او انك تعمليلوا ميزانيه وبردوا اياكي ثم اياكي من رمي الاكل
       وحلويات الاطفال نقلل منها خالص او الاحسن اننا نمعنها ونعملهم كيك في البيت او شيبسي في البيت والطرق كتير هنا علي المنتدي او اليوتيوب وطبعا ده احسن عشان صحه اطفالك                 وطبعا لازم نتطلع صدقه  عشان ربنا يباركلنا  
ويارب اكون افدتكمcrying
https://amirty.ahlamontada.com

ازاي تعملي ميزانيه
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» عايزه تعملي بسبوسه ومعندكيش سميد ؟ عايزه تعمليها من غير زيت أو سمنه ؟ ـعالي أقولك
» ازاي تبقي طباخه شاطره في ساعتين اتنين